28 November 2011

IBU YANG PALING UNIK DAN ANEH DI DUNIA


Berikut ini adalah ibu-ibu yang pernah ada di dunia dan merupakan ibu-ibu yang paling unik dan aneh yang pernah ada.

1. Melahirkan 8 Bayi Dengan Selamat
Dikenal sebagai “Octomom”, Nadya Denise Doud-Suleman Gutierrez menarik perhatian antarabangsa setelah melahirkan kembar lapan (octuplets) pada bulan Januari 2009. Bayi Nadya ialah Octuplets kedua yang lahir dan hidup di AS dan juga menjadi satu set lengkap kembar lapan hidup paling lama dalam sejarah dunia. Reaksi masyarakat untuk kelahiran kembar lapan pada awalnya positif sehingga berita mulai bocor bahawa Nadya tidak berkahwin, menganggur dan sudah memiliki enam anak-anak lain di bawah usia lapan tahun.
Photobucket

2. Ibu Paling Muda [5 Tahun]
Lina Madinah adalah ibu termuda dalam sejarah, melahirkan anak pada usia 5 tahun 7 bulan 21 hari. Lina dibawa ke hospital oleh orang tuanya pada usia lima tahun kerana perutnya semakin membesar. Dia awalnya dianggap memiliki tumor, tetapi para doktor mengesahkan dia hamil tujuh bulan. Dr Gerardo Lozada membawanya ke Lima, Peru, untuk rawatan lanjut. Satu bulan setengah kemudian, pada 14 Mei 1939, dia melahirkan seorang anak lelaki dengan pembedahan caesar kerana punggungnya yang kecil. Pembedahan dilakukan oleh Dr Lozada dan Dr Busalleu, dengan dibantu oleh Dr Colareta. Kesnya dilaporkan secara terperinci oleh Dr Edmundo Escomel dalam jurnal perubatan La Presse Médicale.

3. Ibu Paling Tua Ketika Melahirkan
Setelah menunggu lebih dari 40 tahun untuk anak pertama, wanita India Rajo Devi Lohan melahirkan pada bulan November 2008, pada usia 70.

4. Ibu Dengan Kelahiran Terbanyak [69 Anak]
Menurut Guinness Book of Records, ibu yang paling produktif sepanjang sejarah adalah seorang petani dari Shuya, Russia, yang dikenali hanya sebagai isteri Feodor Vassilyev, yang melahirkan tidak kurang dari 69 anak-anak, dari 27 kehamilan. Gambar hanya sebagai hiasan kerana tiada gambarnya yang sebenar disebabkan beliau hidup di abad 18.

5. Lelaki Menjadi Ibu Yang Pertama Di Dunia
Thomas Beatie adalah lelaki pertama yang menjadi seorang ibu. Sebenarnya dia dilahirkan sebagai seorang wanita dan menjadi lelaki setelah dia menjalani pembedahan dan perawatan selama sepuluh tahun dan sekarang hidup sebagai seorang lelaki di Oregon. Dia hamil kerana histerektomi (pembedahan rahim). Thomas memutuskan untuk mempunyai bayi sendiri, melalui persenyawaan menggunakan sperma penderma dan sel telur milik Thomas sendiri.

6. Ibu Kembar Tertua
Benar-benar bertekad untuk memiliki seorang anak lelaki pada usia 70 tahun, Omkari Panwar menjadi ibu kembar tertua. Sama dengan suaminya Charan Singh Panwar, mereka membayar kos rawatan yang mahal demi mempunyai pewaris lelaki. Mereka menjual kerbau, menggadaikan tanah, menghabiskan tabungan hidup mereka dan mengambil pinjaman kad kredit. Panwar sudah memiliki dua anak perempuan dewasa, dan lima cucu, tapi mereka hanya ingin seorang anak lelaki tetapi bernasib baik dikurniakan kembar.

7. Ibu Tumpang Tersubur Di Dunia
Carole Horlock ialah ibu tumpang, telah melahirkan 12 bayi dalam 13 tahun – termasuk kembar tiga. Ini adalah rekod dunia untuk ibu tumpang paling produktif. “Ketika saya pertama kali menjadi ibu tumpang, saya berharap melakukannya hanya sekali” katanya. “Tapi saya sangat menyukainya.. setelah saya melahirkan bayi saya ingin melakukannya lagi.” Dia dibayar rata-rata $25,000 hingga $30,000 untuk tujuan tersebut.

8. Ibu Terkecil Di Dunia
Ibu terkecil di dunia ini telah melahirkan untuk kali ketiga, meskipun dia diingatkan akan membahayakan hidupnya. Stacey Herald, yang memiliki tinggi 2 kaki 9 inci, diberitahu bahawa kehamilan mampu membunuhnya. Namun dengan berani dia menentang para doktor untuk memiliki dua bayi. Dia disahkan menderita osteogenesis imperfekta, yang menyebabkan rapuh tulang dan paru-paru sehingga menyebabkan dia tidak berkembang. Herald, yang menggunakan kerusi roda dan suaminya Will, yang memiliki tinggi 6 kaki 4 inci, tidak sabar menunggu kelahiran bayi ketiga mereka. Dia mengaku ketika sedang hamil adalah tidak selesa dan hanya terbaring di tempat tidur selama berminggu-minggu.

9. Ibu Dengan Bayi Terkecil Di Dunia
Mahajabeen Sheikh melahirkan Rumaisa Rahman pada tanggal 19 September 2004 di Loyola University Medical Center. Bayi yang beratnya hanya 244 gram dan panjang 10 inci merupakan bayi terkecil di dunia. Bayi tersebut dilahirkan setelah 25 minggu enam hari kehamilan ibunya. Rumaisa, yang tinggal dengan kedua orang tua di Hanover Park, Illinois, A.S beratnya hanya 244 gram ketika lahir, tapi membesar seperti manusia normal.

10. Ibu Dengan Senggang Terlama Antara Anak
Elizabeth Ann Buttle memiliki dua anak, Belinda dan Joseph, ada yang menarik tentangnya. Belinda Buttle lahir pada 19 Mei 1956. Bahagian luar biasa adalah jarak antara kelahiran Belinda dan Joseph Buttle yang lahir pada 20 Nopember 1997 ketika Elizabeth Ann Buttle berusia 60 tahun. Bererti kelahiran pertama dengan kedua memiliki selang waktu 41 tahun 185 hari.

Supaya Kucing Enggak Berak Sembarangan Lagi




Trik agar kucing tak berak dirumah(hanya menggunakan sebatang lidi )
Anda suka memelihara kucing di rumah, tapi takut di mengotori rumah dengan kotorannya yang sangat bau itu, tenang saja saya ada petuah kuno yang telah terbukti yaitu :

Pertama siapkan sebatang lidi (tulang kecil dari daun kelapa)
Kedua ambil kucing kita tersebut dan ukur ekornya menggunakan lidi tersebut di mulai dari pangkal sampai ke ujung.

Ketiga patahkan lidi tersebut seukuran panjangnya ekor kucing kita tersebut, lalu lidi tadi di tanam di depan rumah dengan cara mencucuknya sampai kedalam tanah.

Lihat hasilnya , kucing anda akan pintar untuk membuang kotorannya(berak) di luar rumah lagi 

Keanehan Di Dunia : Orang Berumur 16 Thn Tapi Bertubuh Bayi



Aneh tapi nyata, itulah yang terjadi pada Brooke Greenberg. Dia yang baru saja merayakan ulang tahun yang ke 16. Tapi dia tidak tumbuh layaknya anak yang normal umumnya. Brooke Greenberg masih dalam tubuh balita dan tidak bertambah tua bahkan terlihat sebagai balita berusia 16 bulan. “Apakah dia akan terus semuda itu?”, itulah pertanyaan Howard Greenberg, ayah Brooke.

ht_brooke1_090619_ssh
Pictured from left to right on Brooke's 12th birthday are sister Caitlin, 15; Brooke; sister Emily, 18; mom Melanie Greenberg; and sister Carly, 9.

ht_brooke3_090619_ssh
 Pictured from left to right: Brooke, 16, and Carly, 13.

Pertanyaan itu membuat para ilmuwan terheran-heran pada Brooke. Berdasarkan data kasus mengenai perkembangan pertumbuhan pada anak-anak, kasus yang dialami oleh Brooke sangat unik. Brooke tidak bertambah tua seperti semestinya. Dr. Richard Walker dari University of South Florida College of Medicine, di Tampa, berkata bahwa tubuh Brooke tidak berkembang secara bersamaan, tetapi berkembang secara tidak bersamaan. Brooke mempunyai gigi yang telah berusia 16 tahun, tetapi tulang tubuhya diketahui berusia 10 tahun. Dan perkembangan otaknya sangat lambat layaknya Bayi.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...